1957 - Muzeul Simu
Ulei pe pânză – 1957
Inv. 2.870 – Colecţia Pinacotecii
Fostul Muzeu Simu, inaugurat în 1910 şi demolat în anul 1964, construit sub forma unui templu grecesc cu coloane și fronton şi era situat la intersecția dintre bulevardul Gheorghe Magheru și strada Eldorado (actuala stradă Anastase Simu). Colecţia Simu, donată statului in anul 1927, avea două componente: arta europeană şi arta românească. Prin colecţia de pictură şi sculptură, în mare măsură din cea de-a doua parte a secolului al XIX-lea Muzeul Simu era de fapt un muzeu de artă contemporană. Clădirea era împărţită la interior în cinci încăperi, fiecare dedicată unei perioade sau stil, prima fiind sala romană, urmată de sala românească, apoi sala renaşterii şi sălile bizantină şi greacă. Artistul înfățișează muzeul în timpul iernii, cu treptele acoperite de zăpadă. Pe fundal, se pot observa unul dintre blocurile de locuințe în noul stil modernist. Segmentul de bulevard care ocupă prim-planul lucrării este populat de trecatori și mașini. Lucrarea este semnată în stânga jos cu galben „Brătulescu / 1957”.
Vasile Brătulescu – The Simu Museum
Oil on canvas – 1957
Inv. 2.870, Pinacotheque Collection
The former Simu Museum, inaugurated in 1910 and demolished in 1964, was built in the form of a Greek temple with columns and a pediment and was located at the intersection of Gheorghe Magheru Boulevard and Eldorado Street (now Anastase Simu Street). The Simu Collection, donated to the state in 1927, had two components: European art and Romanian art. With its collection of painting and sculpture, largely from the second half of the 19th century, the Simu Museum was essentially a contemporary art museum. The building’s interior was divided into five rooms, each dedicated to a period or style: the Roman room, the Romanian room, the Renaissance room, and the Byzantine and Greek rooms. The artist depicts the museum in winter, with snow-covered steps. In the background, one of the new modernist residential blocks can be seen. The boulevard segment occupying the foreground is populated by passersby and cars. The work is signed in yellow at the bottom left: “Brătulescu / 1957”.