![Denis-Auguste-Marie-Raffet---Biserica-Sfântul-Gheorghe-Nou](https://stradacoltei.ro/wp-content/uploads/2024/08/Denis-Auguste-Marie-Raffet-Biserica-Sfantul-Gheorghe-Nou-scaled.jpg)
1840 - Biserica Sfântul Gheorghe Nou
Litografie – 1840
Inv. 11.722 – Colecţia Artă Plastică – Pictură
Gravura care redă biserica Sfântul Gheorghe Nou este una de mare acuratețe vizuală și compozițională, o mărturie atât a trecerii artistului francez prin Țările Române, cât și a stadiului de dezvoltare a acestora. Biserica este cea mai mare dintre ctitoriile înălţate în Bucureşti de Constantin Brâncoveanu, pe locul bisericii unei vechi mănăstiri care, la sfârşitul secolului al XVII-lea, care era înconjurată cu ziduri şi înzestrată cu chilii. La ridicarea acesteia a fost folosit un plan asemănător celui al celebrei sale ctitorii – Mănăstirea Hurezi. Biserica a fost târnosită la 29 iunie 1707 şi făcea parte dintr-un mare complex de clădiri care alcătuiau „Hanul Sfântul Gheorghe-Nou”. Marele incendiu din 23 martie 1847 a distrus complet hanul producând serioase avarii şi bisericii. Aceasta a fost renovată în 1852 – 1853 de către arhitectul Xavier Villacrosse. Gravurile lui Raffet surprind meticulos detalii de costum, de mișcare, în peisaj sau linii în portret care îi înnobilează gravurile. Deși obiecte de serie, acestea denotă calitatea artistică a realizării și devin, din simple ilustrații de carte, lucrări cu o valoare estetică deosebită. Valoarea istorică este asigurată de subiectul și contextul producerii la care se adaugă, ca o deducție a actului în sine, o fidelitatea a realității.
Denis Auguste Marie Raffet – Sfântul Gheorghe Nou Church
Lithograph – 1840
Inv. 11.722 – Fine Art Collection – Painting
The engraving depicting Sfântul Gheorghe Nou Church is of great visual and compositional accuracy, a testimony both to the French artist’s passage through the Romanian lands and to their stage of development. The church is the largest of the buildings constructed in Bucharest by Constantin Brâncoveanu, on the site of an old monastery church that, at the end of the 17th century, was surrounded by walls and equipped with cells. It was built using a plan similar to that of his famous creation, Hurezi Monastery. The church was consecrated on June 29th, 1707, and was part of a large complex of buildings that made up the “Sfântul Gheorghe-Nou Inn”. The great fire of March 23rd, 1847, completely destroyed the inn and seriously damaged the church. It was renovated in 1852 and 1853 by architect Xavier Villacrosse. Raffet’s engravings meticulously capture details of costumes, movement, landscapes, or portrait lines that ennoble his engravings. Although produced in series, they denote the artistic quality of execution and transform simple book illustrations into works with exceptional aesthetic value. The historical value is ensured by the subject and context of their creation, further enhanced by the fidelity to reality implied by the act itself.